Haki holownicze Poznań – Sprzedaż / Montaż / Serwis
Oferta
Oferta obejmuje sprzedaż haków holowniczych, do aut osobowych, dostawczych oraz kamperów, wiodących producentów: AUTO-HAK, BRINK, WESTFALIA, STEINHOF, ALKO jak również usługę montażu w naszym wyspecjalizowanym serwisie.
Nasza wiedza,którą nieustannie poszerzamy, pozwala nam na bezkompromisową jakość wykonanych usług, a efektem jest powiększające się grono zadowolonych klientów.
W ramach usługi oferujemy kompleksowy montaż, zawierający podłączenie instalacji elektrycznej, także w najnowszych modelach samochodów z magistralą CAN-Bus z zachowaniem serwisowej gwarancji producenta, aktywację modułów.
GWARANCJA – Montażu oraz gwarancja producenta.
Oferujemy gwarancję, zarówno na montowane elementy jak i na usługę – 24 miesiące.
Obsługujemy auta nowe, objęte gwarancją serwisową producenta. W takich przypadkach stosujemy wyłącznie moduły i instalacje elektryczne homologowane do danego modelu auta, co w żaden sposób nie narusza postanowień gwarancyjnych.
Posiadamy bardzo duże doświadczenie w montażu modułów sterowania światłami przyczepy w samochodach z komputerowym systemem ostrzegania o awarii oświetlenia.
Systemy wypinaniu kul
Galeria przykładowych realizacji
FAQ
Haki holownicze – pytania i odpowiedzi FAQ
Haki używane- czy warto ryzykować?
Hak holowniczy oraz jego elementy podlegają homologacji po wyprodukowaniu, oraz wymaga rejestracji w urzędzie po zamontowaniu w samochodzie. Fabrycznie nowy hak po montażu staje się integralną częścią pojazdu i zabronione jest przekładanie go do innego.
Haki oferowane przez szroty demontowane są z aut powypadkowych, ze złomowanych lub z innych powodów nie pozwalających na dalsze użytkowanie. Takie haki holownicze mogą być uszkodzone a niekiedy ich wygląd zewnętrzny zdaje się być bez zarzutu.
Najczęstsze i najgroźniejsze uszkodzenia używanych haków holowniczych:
- osłabiona kula poprzez uderzenie w tył pojazdu (brak zewnętrznych oznak skrzywienia kuli)
- skrzywienie kuli lub belki po uderzeniu (niekiedy brak zewnętrznych oznak, punktowe przeciążenie materiału skutkuje osłabieniem elementu)
- korozja spawów i części stalowych (często pokrywane są nową farbą przed sprzedażą odświeżanie)
- uszkodzenia systemu wypinania (grozi samo wypięciami kuli podczas użytkowania)
- brak wszystkich elementów konstrukcyjnych haka (skutkuje brakiem homologacji na hak holowniczy)
- brak wymaganej dokumentacji i tabliczki znamionowej (wymagane do przeglądu i zarejestrowania haka)
- nieodpowiednie zabezpieczenie haka (poodzierane, zardzewiałe haki malowane są zwykłą farbą, która bardzo szybko odchodzi i przyśpiesza korozje materiału)
Podczas wymontowywania haków holowniczych, wiele elementów konstrukcyjnych zostaje w samochodzie.
Zamontowanie haka niewiadomego pochodzenia może grozić spowodowaniem tragicznego w skutkach wypadku. Takie działanie jest również nielegalne z powodu niewiadomego pochodzenia oraz braku odpowiednich dokumentacji.
Rejestracja haka holowniczego
Po zamontowaniu haka holowniczego w samochodzie należy udać się do Podstawowej Stacji
kontroli Pojazdów. Po uprzednich oględzinach Diagnosta wystawi zaświadczenie o poprawności
montażu i spełnieniu wymogów przez hak.
Diagnosta wystawia zaświadczenie na podstawie:
- dokumentu zakupu haka
- tabliczki znamionowej umieszczonej na haku
- posiadanego certyfikatu (na tabl. znamionowej)
Z otrzymanym zaświadczeniem, należy udać się do urzędu, w celu uzyskania wpisu w dowodzie
rejestracyjnym.
Uciąg samochodu i haka
Maksymalny uciąg jest ustalany przed producentów pojazdów i jest on inny dla każdego modelu. Wyliczany poprzez odpowiedni wzór składający się z kilku wartości takich jak: „wartość D” uciąg haka wyrażony w kiloniutonach, DMC dopuszczalna masa całkowita pojazdu.
Producenci haków holowniczych znając wartości DMC każdego pojazdu dla ułatwienia w katalogu
podają takie wartości jak:
- Masa holowanej przyczepy [max kg]
- Nacisk na kulę [max kg]
- Wartość D [kN]
Są to maksymalne wartości których nie należy przekraczać, odpowiednio przeliczone do wytrzymałości zarówno samochodu jak i haka holowniczego. Nie zastosowanie się do nich podczas użytkowania może skutkować poważnym uszkodzeniem oraz wypadkiem.
Niezastosowanie się do wartości skutkuje również utratą gwarancji producenta jak i gwarancji montażu. Dotyczy gwarancji haka holowniczego jak i gwarancji producenta samochodu.
Wiązka elektryczna 7-pin i 13-pin – jaką wybrać?
Wiązka 7 pin pozwala przenieść jedynie podstawowe światła używane w pojazdach (pozycyjne, kierunkowskazy, stop, przeciwmgielne). Według przepisów unijnych można zastosować taką wiązkę do przyczep poniżej 750kg dopuszczalnej masy całkowitej (DMC).
Wiązka 13 pin jest przeznaczona dla cięższych przyczep wyposażonych w światła cofania. Posiada dodatkową funkcję jaką jest możliwość przekazanie stałego zasilania do przyczepy (np. dla urządzeń w przyczepie kempingowej) poprzez przewód ładowania.
Moduł sterujący oświetleniem – czy jest konieczny?
Zastosowanie zależy od skomplikowania systemu elektrycznego danego modelu. Zestaw sterujący oświetleniem może zawierać wiązkę z modułem sterującym, lub samą wiązka bez modułu.
Wiązki z modułem wymagają samochody posiadające:
- system sterowania CAN Bus (system komputerowy w samochodzie)
- kontrolę oświetlenia Check Control (komputer informuje kierowcę o przepalonych żarówkach)
- czujniki parkowania
Bagażnik rowerowy – czy pasuje do każdego haka?
Bagażniki rowerowe przyczepiane są bezpośrednio do kuli haka holowniczego. Dlatego też bagażniki rowerowe pasują do wszystkich typów haków holowniczych sprzedawanych i montowanych przez firmę P.H.U. LUMA.
PAMIĘTAJ – podczas montażu bagażnika rowerowego kula haka holowniczego powinna być sucha i czysta. Podczas ciągnięcia przyczepki kula haka holowniczego powinna być nasmarowana smarem.